Ugorj a békákkal – gyerektanfolyam

Ugorj a békákkal – kineziológiai stressz kezelő, tanulást segítő
gyermek tanfolyam

Gabriele Ulbrich, oszták kineziológus Ugorj a békákkal! című tanfolyami anyagát kifejezetten gyermekek számára összeállított, tematikusan egymásra épülő programsorozata alkotja.
Ez a kurzus elsősorban a tanulási stresszek kezelését, a tanulás hatékonyságának elérését helyezi előtérbe. Ám, ha azt nézzük, hogy az egész élet maga egy tanulási folyamat, függetlenül attól, hány évesek vagyunk, elmondható, hogy ez a lehetőség messze túlmutat az iskola intézményi keretein.
Olyan eszközöket, stresszoldó gyakorlatokat ismertet, amelyekkel az élet számos problémás területén, önállóan tud magának segíteni a tanuló.
Gyermekeinknek a felgyorsult világban, melyben mindent készen kapnak kézhez, igen nagy kihívást jelent az önmagukkal való megismerkedés. Elsősorban a megismerésnek, megismerkedésnek arra a részére gondolok, ahol a feszített tempó mellett kellene felfedezni egyéni fejlődési ritmusukat, erősségeiket, egyre szélesedő érdeklődési köreiket.
Mivel mindenki teljesen más ütemben érik, ügyesedik, így igen nagy nehézséget jelent minden átállási folyamat: óvodából az iskolába, alsóból felsőbe, általános iskolából középiskolába, majd onnan, sok esetben, egy teljesen más városba, más diákok közé kerülve. De még folytathatnám a sort az iskolapadból az első munkavállalói évek nehézségeinek megélésével is.
Természetesen nagyon fontos lenne, hogy ebben a kusza folyamatban megtudjuk kik is vagyunk, merre tartunk, milyen lehetőségekkel élhetünk utunk során.

back-to-scool-yellow-bus-ecole-jaune-hi

Mely területek fejlesztését segíti?

• önbizalom növelés
• agyféltekék összehangolt működése
• kibillent egyensúly visszaállítása
• viselkedési és magatartászavarok csökkentése
• érzelmi intelligencia
• önmagáért vállalt felelősség növelése
• segít az önmagért való kiállásban
• beilleszkedési problémák nehézségeinek csökkentése
• megtanít a testtel való kapcsolat fontosságára…
• tanulási nehézségek esetén – írás, olvasás, számolás

A tanfolyam részei:

I. Alapozó rész –7 éves kortól 12 éves korig
II. Haladó rész –11 éves kortól 18 éves korig

Időtartama:
2-szer 4 óra, 10 főnél nagyobb létszám esetén 2-szer 5 óra – Például:
a. szombat, vasárnap délelőtt
b. két egymást követő szombat délelőtt,
c. szünetek alatt 2 egymás utáni hétköznap

A részek témakörei röviden:

Alapozó rész:
o Miért hibázok?
o Hogy érzem magam, amikor tanulok?
o Miért nem tudom kifejezni magam, pedig otthon jól elmondtam az anyagot?
Tudom, hogy tudom, de mégsem mondom el jól, átírom rosszra a jót a dolgozatban!
o Vajon a születésemtől kezdve mindig így éreztem magam, ha tanultam?
Az ehhez a témakörhöz tartozó önfejlesztő gyakorlatok részletes leírását az általam adott jegyzet tartalmazza.
Haladó rész:
o Helyem a csoportban, a csoport összetételben – családban, iskolában, ezek okai,
(énkép, csoportnyomás)
o Tehetség, eredetiség – Miben különbözök másoktól? Miben vagyok tehetséges? (önismeret, önelfogadás)
o Érzések kifejezése – Hogyan fejezzem ki, ha tetszik/nem tetszik valaki vagy valami?
Elszúrtam, nem azt és úgy akartam mondani, ahogy kicsúszott.
o Testtel való kapcsolat: pubertáskori változások, betegségek üzenetei,
egészséges életmód, ételeink (testkép, nemi szerepek, testtudat
Az ehhez a témakörhöz tartozó önfejlesztő gyakorlatok részletes leírását az általam adott jegyzet tartalmazza.

Alkalmazott módszerek:

• szín,- és szimbólum kártyákkal való “munka”
• tanmesék
• izomtesztelés
• homlok, tarkó tartása
• akupunktúrás pontok masszírozása
• légzéstechnikák
• tanulási segédanyag készítése vágással, rajzolással, ragasztással
• relaxációs gyakorlat
• annak felmérése, mi a gyermek tanulási stílusa
• jobb vagy bal agyfélteke dominancia
• nyugtató, lazító központosító gyakorlatok
• érzékszervek bekapcsolása…
• annak felmérése, mely tanulási mód áll hozzá legközelebb
MINDEZ JÁTÉKOS FORMÁBAN

Célja:

• Visszaszerezni a babakori tanulás természetességét
• Az elsajátított technikák beépítése a mindennapokba
• A „tanulás” szó pozitívumainak kihangsúlyozása
• Előhívni, alkalmazni a már meglévő, de még szunnyadó tudást
• A tanulással kapcsolatos hatékonyság növelése
• Megértetni, hogy nincs hiba, csak tapasztalás
• Hozzásegít az eredetiség, tehetség elismeréséhez, (saját magát és/vagy másokat)
• Legyen saját életének aktív résztvevője
• A „képtelen vagyok rá” berögzültségét feloldani a „kihozom magamból a maximumot” szintjére
• Elfogadni azt a tényt, hogy mindenki egyedi
• Érzelmi intelligencia fejlesztése

9

A tanfolyam ára részenként:

20000.- Ft, amely magában foglalja az összes szükséges segédanyagot, a gyakorlatok jegyzeteit, kiválasztott kis ásványt leírással, és igény esetén egy személyes találkozást a szülőkkel, ahol megosztom a gyermekkel kapcsolatos tapasztalataimat.
Testvérkedvezmény 2000.- ft

Írtam ehhez egy kis “ízelítőt”:
bekakUGORJ A BÉKÁKKAL
Amikor kivagyok a sulitól, és unom az egész életem,
Megkeresem mi az az esemény, ami segíthet énnekem:
Anya is, apa is szétnéz a világban,
És bizalmat lel az „Ugráló békákban”.
Bár gőzük sincs mi ez, én se nagyon tudom,
Ennek feltárását ezért most Dórira hagyom.
Elmeséli nekünk, mi a lényeg ebben,
Hogyan tanuljunk mi, egyre lelkesebben.
Belénk erőltet ehhez sok éltető vizet,
Majd tornáztat annyit, hogy szétvet az ideg!
De ahogy telnek a hetek, hónapok,
Utólag mondhatom: – Köszi, most jól vagyok!
Megtanultunk ehhez sok egyszerű technikát,
Hogy ne utáljuk annyira a matematikát.
Már sokkal szebben olvasok és írok,
A suli miatt ezért most kevesebbet sírok.
Rájöttem, hogy képes vagyok sokkal – sokkal többre,
Ilyen apróságtól többé nem megyek már tönkre.
Megbízom magamban, úgy, ahogyan vagyok,
És embereket másokhoz nem hasonlítgatok!
-P.Gy. Dorottya –